Din genvej til succes på de sociale medier

På flere og flere arbejdspladser arbejder man med brugen af content marketing på de sociale medier. Dette sætter dog i højere grad et krav til kvaliteten af det offentliggjorte indhold. Derfor giver vi dig nu en række vigtige overvejelser, som du bør arbejde med i forhold til dit content på sociale medier.

Det gode content er vigtigt, da dette har evnen til at sikre virksomheden det bedste afsæt for engagement og dialog med målgruppen. Det gode content sælger, men uden at du gør dette i direkte tale.

Gør dit content tilgængeligt
Indholdet skaber først reelt værdi, når dette gøres tilgængeligt for virksomhedens målgruppe. Overvej derfor, hvor størstedelen af jeres målgruppe er aktiv og publicér dernæst jeres indhold her. Dette kan både være via nyhedsbreve, betalte annoncer på sociale medier, deling fra en virksomhedsside på diverse sociale medier, deling fra en personlig profil på LinkedIn osv. Der er mange muligheder at overveje, når virksomhedens budskab og content marketing skal spredes.

Glem ikke værdiskabelsen
Det vigtigste ved succesfuldt content på sociale medier eller i nyhedsbreve er, at dette skal skabe værdi for den pågældende læser. Læseren af budskabet skal ikke føle dette som en salgstale, men i stedet som en reel berigelse. Det er derfor vigtigt, at virksomheden kender sin målgruppe og ved, hvilke interesser denne har.

Jo mere anvendeligt desto bedre
Indhold som kan implementeres direkte i hverdagen har langt højere succesrate. Derfor er det essentielt at virksomhedens content marketing indsats er så brugbar og praktisk anvendelig som mulig. Denne strategi vil i sidste ende gøre, at læseren tænker på jeres virksomhed, når der skal købes et produkt eller en ydelse.

Troværdighed
Høj troværdighed handler i høj grad om virksomhedens relation til den enkelte læser. Jo højere troværdighed desto bedre ser du ud i læserens øjne.

Gør indholdet delevenligt
Alting bliver mere troværdigt, når det kommer fra en tredjepart. Gør derfor virksomhedens content marketing delevenligt. Når en af virksomhedens artikler så læses via én person, der har delt den i sit netværk, vil denne virke mere troværdig i modsætning til, hvis virksomheden selv var afsender på artiklen. Alt efter hvilket website, der benyttes, findes der en række forskellige plugins, som kan installeres. Der findes både plugins til Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ osv. Blot vælg de sociale medier, som virksomheden selv benytter og hvor virksomhedens målgruppe er.

Læs meget mere om sociale medier og content marketing her. 

Leave a comment